onsdag 5 januari 2011

Å saliga dag




1. Å saliga dag,
då Frälsaren själv gick inunder mitt tak!
Nu fyller en underbar glädje min själ,
med Jesus i hjärtat ska allting bli väl.
En oförtjänt ära - nu hälsar jag dej:
Välkommen till mej!

2. Min ande är full
av glädje som inte kan köpas för guld.
Jag smakat och sett att min Herre är god,
han gav mej sin heliga kropp och sitt blod
tillsammans med fridens och frälsningens ord
vid nattvardens bord.

3. Jag givit min tro
åt honom som nu i mitt hjärta ska bo.
Ej avgrundens härar ska komma mej vid,
där Jesus får råda, där lyser han frid.
Ej nöden, ej döden, ej satans försåt
ska skilja oss åt.

4. Vem ville då väl
mer anklaga denna benådade själ?
Vem vill väl fördöma mej?
Kristus är här,
han gör mej rättfärdig och håller mej kär.
Jag honom vill älska som älskat mej först
och lyda hans röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar